Strona Główna -> Tatry

Tradycyjna wyprawa w Tatry

członków "Solidarności" miała miejsce na początku sierpnia 2002.
Ponieważ znajdowały się wśród nas osoby, które były pierwszy raz w tym regionie, pierwszy dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Zakopanego i krótką wycieczkę "adaptacyjną" z Toporowej Cyrhli przez Kopieniec i Dolinę Olczyską do Jaszczórówki.
W niedzielę uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w miejscu rzadziej odwiedzanym przez turystów, bardzo szczególnym i bardzo urokliwym. Była to przepięknie położona Bachledówka, miejsce letniego wypoczynku ks. Prymasa Stefana Wyszyńskiego i kard. Karola Wojtyły. Cudowna panorama gór stylowa, drewniana świątynia wzniesiona przez górali pod okiem Paulinów oraz izba pamięci Dwóch Wielkich Polaków sprzyjały zadumie i refleksji. Niespodzianką dla nas Torunian było to, że obraz w ołtarzu głównym (Matka Boża Częstochowska) został wykonany przez artystkę z Torunia - Annę Marię Torwirt.
Jeden dzień wycieczki przeznaczony był na zapoznianie się ze słowackim Siszem. Zwiedziliśmy piękne zabytkowe miasteczka: Keżmark z renesansowym zammkiem, licznymi zabytkowymi kamieniczkami i kościołami oraz Lewoczę, najładniejsze średniowieczne miasto Spisza otoczone murami z gotyckim kościołem Św. Jakuba (wewnątrz wiele cennych, gotyckich ołtarzy). W Lewoczy wjechaliśmy również na Górę Mariańską, gdzie znajduje się słynne sanktuarium maryjne. Zwiedzaliśmy również Spiski Zamek i Spiską Kapitułę. Wieczorem była kąpiel w basenach zasilanych źródłami termalnymi. Tego dnia powrót na nocleg opóźnił się, ale wszyscy (oprócz gaździny czekającej z obiadem) byli zadowoleni.
Pierwszy i ostatni dzień wycieczki (dojazd i powrót) też były "zagospodarowane". Jadąc zatrzymaliśmy się w Krakowie-Łagiewnikach w Sanktuarium Bożego Miłoszierdzia, gdzie po chwili wyciszenia przed obrazem Pana Jezusa Miłosiernego, przy relikwiach Św. siostry Faustyny, obejrzeliśmy nową bazylikę przed konsekracją przez Ojca Świętego. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na Jasne Górze.