Strona Główna -> Zakopane

Wyprawa w Tatry
W sierpniu odbyła się wycieczka organizowana przez Komisję Uczelnianą NSZZ "Solidarność". Był to wyjazd do Zakopanego. Nocowaliśmy u górali, którzy urzekli nas gościnnością, przywiązaniem do tradycji a także świetnym jedzeniem.
Oprócz "wędrówek" po Zakopanym, były też wędrówki pięknymi szlakami górskimi - Doliną Białego Potoku, Ścieżką nad Reglami, pełne emocji ze względów pogodowych trasy z Kasprowego Wierchu (Beskid, Przełęcz Liliowe, Świnica). Dużą atrakcją był wjazd kolejką linową na Kasprowy Wierch, który tym razem witał turystów straszliwą wichurą.
Jeden dzień poświęcono na zapoznanie się z Tatrami Słowackimi. Przepiękna trasa prowadziła nas od Szczyrbskiego Plesa do Popradskiego Plesa - jeziora ślicznie położonego wysoko w górach. Odwiedziliśmy też znajdujący się w pobliżu jeziora symboliczny cmentarz ludzi, którzy zgineli w górach. Są to głównie ludzie zasłużeni dla gór, np. Klimek Bachleda, nasz sławny przewodnik i ratownik.
W ramach odkrywania nowych dla nas miejsc pojechaliśmy na Bachledówkę - miejsce wypoczynku letniego księdza Prymasa Stefana Wyszyńskiego, miejsce doskonale znane Ojcu Świętemu.
Staraliśmy się również wykorzystać czas podróży. Podczas jazdy w jedną stronę było zwiedzanie Krakowa, m.in. Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Wadowice, gdzie m.in. obejrzeliśmy wzruszającą wystawę poświęconą Ojcu Świętemu, w domu Jego urodzenia.

Cmentarz ludzi, którzy zginęli w górach.

Krzeptówki, Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej, ołtarz papieski.

Sanktuarium Miłosierdzia Bożego: klasztor w którym służyła i zmarła Św. Faustyna oraz budujący się nowy kościół.